Projektet mining site

Här presenterar jag mitt arbete med projektet mining site som är ett platsspecifikt verk innehållande ljud- och ljusinstallation, performance och video. Verket ägde rum den 31 januari 2010. Här kan du följa min platsundersökning från september 2009 fram till iscensättningen av verket. Det magiska med sådana här verk är att de bara finns under en kortare tid, det som presenteras här är bara en dokumentation.

lördag 24 oktober 2009

2009-10-01 en dikt # a poem


Nu var det ett tag sedan jag skrev. Jag har varit i gruvan så ofta jag kunnat den senaste tiden. Solen och det varma vädret är försvunna men det gör inget. Platsen är så lugn och rofylld samtidigt som jag fortfarande upplever den som ny. Att stress och alla måsten blir som bortblåsta och det ända verkliga är gruvan.


Jag hittade en papperslapp på stigen till gruvan en dag. Det stod:


Sitter i min mormors kök.
Allt luktar som alltid
Allt ser ut som alltid
Allt är som alltid
Kanske..
Står på busshållplatsen.
Alla står tysta som alltid
Alla har brottom som alltid
Alla måste som alltid
Allt är som alltid
Kanske..
Går till jobbet.
Trött som alltid
Behöver kaffe som alltid
Grått som alltid
Kanske..
Kanske..

#

It was a while since I wrote. I've been in the mine as often as I could recently. The sun and the warm weather is gone but it doesn’t matter. The place is so peaceful and quietbut I still experience it as new. That stress and all musts are blown away and the only thing real is the mine.


I found a piece of paper on the path to the mine one day. It stud:


Sitting in my grandmother's kitchen.

Everything smells like always

Everything looks like always

Everything is as always

Maybe ..

Standing at the bus stop.

Everyone are quiet as always

Everyone are in hurry as always

Everyone needs to as always

Everything is as always

Maybe ..

Going to work.

Tired as always

Need coffee as always

Gray as always

Maybe ..

Maybe ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar